cookies

måndag 9 april 2007

Processen pågår


Jag måste erkänna att jag vet om mina brister i fotograferandet. Lite synd att jag tar så trista bilder. En del bloggare får till sina bilder så fint. Det är klart att det lyfter ens projekt lite extra. Själv lägger jag bara grejerna nånstans där det inte är allt för mörkt (lite svårt att hitta en sån plats i vårt "furu-shock" hus). Här är det furu överallt. Mörkt och väldigt jobbigt att måla...

Hur som helst så blir mina foton mest "bara trycka av"-bilder men det fyller väl sin funktion ändå fast jag gärna också skulle vilja ha fina bilder.

Meningen med detta inlägget är egentligen bara att visa tunikan nu när lite mer än hälften är gjord. Nu ser man mer hur den kommer att bli. Färgerna stämmer inte riktigt utan förra inlägget är mer korrekt i färg. Halsringningen ska bli röd. Denna variant får klara sig utan blomma. Jag gjorde en röd kant nertill istället. Det får inte bli för mkt av det goda.

3 kommentarer:

Lina sa...

Kommer bli jättefint det där och du - de viktiga är ju att det blir en bild inte hur bra den blir eller hur?! Annars hade vi ju inte fått se något!

Klockarbarn sa...

Du har rätt i det du skriver. Jag kan ju i och för sig anstränga mig lite mer. Ska försöka få till det lite bättre.
Det blir ju faktiskt ganska mkt bättre bilder så fort man använder sig av en modell/barn. Då kommer kläderna också till sin rätt.

Botilda sa...

Haha... Försök få barn att vara stilla tillräckligt länge för en anständig bild! Mitt barn funkar det inte med (kanske skulle lägga ut filmsnuttar:-) ). I ärlighetens namn är väl det allra viktigaste att resultatet blir bra, och det syns ju på bilderna, inte bilderna.