cookies

torsdag 13 februari 2014

Mamma, dom sa på tv:n......

Mina barn är rätt vana att se mig med ryggont. Idag upplyste min dotter mig om att hon sett på tv att det fanns en medicin som gjorde det lättare att röra på sig och att det blev roligare att röra sig.
Jag tror hon menar reklamen för hälsokost mot artros. Det görs ju en del sån reklam....
Vi fick lov att ha en liten diskussion om tv-reklam och om vikten att förhålla sig lite kritisk till reklam.
Den lilla tjejen kom så på en grej som gällde hennes sjöjungfru-barbie. Förpackningen hade utlovat att håret på barbie skulle byta färg om man doppade det i ett glas med isvatten.
Men det hände så klart inte.

Jag gillar att de kan koppla sina egna erfarenheter till det jag säger. Undrar bara om de kan förhålla sig kritiska till vad sin mamma säger ;-)

4 kommentarer:

Jessika sa...

Smarta tjejer! :)

Solveig Lövendahl sa...

Kloka barn och viktig diskussion.

Melody and M.E sa...

Det gäller nog att tänka kritiskt när man ser reklam, men så rart av dottern att se möjligheten till medicin åt dig!
Så synd att jag inte bor i Jönköpingstrakten för jag skulle gärna komma på en syträff.
Önskar dig en fortsatt trevlig helg.
Kram M.E

himlaverket sa...

Smarta barn😊