cookies

söndag 14 april 2013

Fasansfull upptäckt

Mitt i allt upprivande av väggar, golv och målarburkar och tapeter inser jag det förfärliga!
Jag får inte plats för mina symaskiner och tyger. DET KOMMER INTE FINNAS UTRYMME ÅT MIG!!!!!!!!!!
UAHHHHH *snyft snörvelsnyft harkel* uppryckning pågår........
Tänk kreativt nu Klockis.
*tänk, tänk, tänk*

nä det går inte tänka när det ser ut så här i hemmet.
 kök med luckor och golv


Nu utan skåp och golvklinker.

Det nya köket står i vardagsrummet.


Så numera lever vi uppe i sovrummen och lagar mat på denna fina spis nere i katastrofköket.


Köksluckor och skåp har gått tillbaka till husets förra ägare som hade tillverkat detta av eget köksbärsträd. Vi, nuvarande ägare, ser fram mot ett kök med planering för att fler än en person ska kunna jobba i det åt gången. Befrielsen är nära. 
Visst ser det ut som det är nära *ironi*.
Passar bra med en handoperation mitt i allt detta. Då slipper ju jag hjälpa till. Istället kan jag fundera ut var mina sygrejer ska vara, eller just det. Det var ju tänka som var så jobbigt i röran.
Maken tröstar mig med att vi hade pengar skulle kunna bygga en friggebod till mig. Om vi bara hade haft tillräckligt med pengar. 




2 kommentarer:

od Andulky sa...

Snart så! Kanske är bra att operationen var just nu, kanske är svårare att sy nu med den? Snart så har du nytt fint kök, handen är bra och du kommer att kunna sy för fullt!
Vet hur det är, vi renoverade köket rätt nyligen....
Kram!

himlaverket sa...

Men det kommer att bli såååå fint. Friggebod är ingen dum idé , men jag undrar om en sån skulle räcka till allt jag vill ha där, tveksamt :)) kram Ulla