cookies

lördag 3 april 2010

Glad påsk!!

Stora bulliga påskbullar.


Gula beställda baskettossor och några till som ska få snörning lite senare.

Beställd tunika till kusinen. Hoppas de blir nöjda.




Mer vårkänslor än så här kan man inte få. Härligt strålade solsken och jätteskönt utmed husväggen. Jag har sytt, stickat, bakat goda bullar, vårstädat lite i trädgården och klyvt ved.

Känner mig fortfarande pigg trots allt arbete men inget har känts som ett tvång och helt utan stress. Min man kliar sig i huvudet och undrar vad jag går på idag. Kanske fortfrande shoppinghög från igår....
Härligt med energi efter denna långa vinter.

7 kommentarer:

Palven sa...

Mumsigt! Blev riktigt sugen på en fika :o)

Jonglören sa...

Mmm vad goda bullarna ser ut, så urläckra tossor och klänningen är ju helt bedårande. Är det virkad överdel och sen tyg där nere?

klockarbarn sa...

Krokkofin:
Det är en stickad överdel och tyg nertill. En skön matchning.

Thea sa...

Mmm smarrigt! Och jag är helt kär i dina tossor! Mina tjejer ska få en kusin så småningom så jag återkommer med en betällning om du fortfarande tycker det är roligt att göra dem...

klockarbarn sa...

Thea: jodå, det är fortfarande roligt att göra dom.

Therese - Pyssel och Design sa...

Åh vad dina påskbullar såg goda ut!
¨Hoppas att påskhelgen varit bra :)

Fotograf Jenny Thörnberg sa...

Vilken underbar klänningen jag gillar färgerna och blandingen mellan garn och tyg. Det ser underbart ut!