cookies

söndag 7 februari 2010

Bröllopspresenter



Vi har varit på bröllop. Det är svårt med presenter tycker jag. Efter många dagars tänkande och finurlande blev det i alla fall ett par kärleksvantar för paret som de kan ha när de rastar hunden eller tar söndagspromenader.

Det blev tre flaskor vin också som det är tanken att brudparet ska lagra. En flaska får öppnas på 1års bröllopsdagen med ett litet tillhörande paket. Den andra och tredje flaskan ska öppnas på 3 års resp. 5 årsdagen. Dessa har också tillhörande små paket hängandes runt flaskhalsen. För att göra det lite festligare sydde jag fodral till dom. Sen slog jag in alltihop i ett enda paket i cellofan (heter det väl) så det blev festligt men jag tog aldrig en bild på det.
Mönster på vantarna hittade jag på nätet. Kommer ej ihåg var men sök på "lovers mittens" eller parvantar så hittar ni en del olika mönster.


På bröllopsdagen får man ju så många paket så jag tycker att man kan få några att öppna de kommande åren också ;-)


4 kommentarer:

Hello sa...

Vilken bra present!

Jag har varit på väg att sy kärleksvantar, men sticka är ju inte så dumt. Undrar om jag hinner det till syrrans bröllop om en månad bara! Ska ta det under allvarligt övervägande.

OttoPippi sa...

Vilken helt underbar grej!!! Kärleksvantar!!!!

ida.p design sa...

Ha, ha kärleksvantarna var ju häftiga. Vad mysigt att ha sådana! HI, HI! Aldrig sett innan, vad fiffig du är!
Kramis, ida.p

Anonym sa...

Me like!
/T