cookies

måndag 30 mars 2015

Välkomna tillbaka till återbruk vecka 2

Det är nog minst två år sen minst jag lade beslag på en skokatalog som skulle slängas. Detta skomärke gör alltid så vackra kataloger. Man kan bara inte slänga såna kataloger. De är lite som tapetkataloger som man kan låna hem när man vill tapetsera om hemma. Såna som man ibland får av målarbutiker för att pyssla med.

Med denna katalog känns det likadant. Man kan pyssla med den. Jag tog tillvara några fina bilder och gjorde tavlor. Ramarna är inte gamla men har legat här hemma ett tag. Så jag såg ingen anledning att springa på loppis och leta gamla ramar bara för att det skulle bli ett snyggare inlägg på bloggen. Nä, man tar det man har.







Ett annat återbruk är en gammal loppisfyndad golfvagn. En omodern vagn om man jämför med de super snajdiga vagnar jag brukar se på golfbanan när jag är där för att äta lunch. 
Jag golfar inte, men vi behövde en vagn att rulla högtryckstvätten på i trädgården. Super smidigt när man ska spola ur dammen och inte har lust att bära maskinen. Nu har golfvagnen blivit en högtrycksvagn. För 20 spänn. Repurpose.
Här kan ni lämna era länkar - Välkomna!




6 kommentarer:

Susannesblogg sa...

Vilka läckra bilder det var i den katalogen. Det blev ju superfina tavlor. Men det där med golfvagnen var ju finurligt!

Katarina sa...

Håller med dig om att bilderna var läckra och förstår om du använde ramarna som du hade hemma, passade med vitt till bilderna.

Alltid smidigt att få hjul på otympliga grejer.

hennihenni sa...

Bra återbruk tycker jag. Själv har jag bara sytt i nya tyger under veckan så får komma igen nästa vecka istället!

Jessika sa...

Snyggt!

Sophia sa...

Vilken härlig katalog ♡
Det blev ju så fina tavlor!

Kullerbyttatextil sa...

Kanonfina tavlor! Jag har lite problem med min blogg, så därför har det inte kommit upp något inlägg idag, men hoppas få rätt på det under de närmaste dagarna!