cookies

onsdag 17 september 2014

Återbruk i trädgården

Har satt blomsterlökar i trädgården (runt stenarna på bilden) och vitlök i en nyanlagd bädd som skapats med kompisens avlagda fasadtegel. Härligt höstrött tegel.

Stoppat 2 hinkar Bokashi i jordfabriken och hoppas på fin jord framöver att lägga i mina nya odlingslådor.

På lördag fortsätter jag att jobba. På ett hotell på Kreta.
Runt poolen och i havet ska jag läsa en bok tills ögonen går i kors.
Utan barn och man men med min kära jobbkollega.
En hel vecka.

Jag tänker glömma jobb och ryggproblem i en hel vecka och bara njuta av hösten.


När jag kommer hem ska måla odlingslådorna svarta. De är gjorda av fasadplankorna vi rev bort förrförra året och har mått enligt "Square foot gardening". Vi ska gräva bort gräs och ha grus runt lådorna som inte ska placeras så som de står på bilden.
Sen fylla med jord och invänta våren.

Återbruket består av:
Bokashi hink med matavfall
Tegel som skulle köras till tippen blev odlingsbädd
Fasadplankorna fick nytt liv som odlingslådor
Stenarna skapar en övergång från häck och berg som ni inte ser på bilden och det kommer från grannens trädgård

Inga kommentarer: