cookies

måndag 18 augusti 2014

En trosa var - åt Manudar

Hej på er
Jag såg att det startat en ny insamling för Manduar.
En trosa var.
Man uppmuntras att nästa gång man handlar trosor till sig själv köpa en extra till en kvinna i Manduar.
Åker man till Ullared så passa på.

Jag tänker så här:
Ni som läser min blogg är ofta sykunninga och återvinningstrogna.
Ska vi inte ta och passa på att köra ett varv för kvinnor och barn i Manudar?
Att sy trosor kräver inte mycket tyg. Man kan använda restbitar. Räcker det inte till en hel trosa så ta olika tyg på olika delar. Nya eller gamla tyger spelar ju ingen roll men det ska vara bra kvalité så det går att handtvätta och håller.

Vad säger ni, är ni på? Har ni aldrig sytt trosor förut men är sugna att testa? Gör det!

Här hittar ni inspiration från min blogg.

Vill ni passa på att göra några bindor också så gör det.
I slutet av augusti ska grejerna skickats för att hinna med i containern men det gör inget om man skickar senare men då kommer det inte med denna gången.

Här läser du mer och längst ner hittar du adressen.

Vi kör i två veckor från nu.
Här länkar du upp dina inlägg med bilder på dina snygga trosor.

4 kommentarer:

Linda sa...

Fint initiativ!
Jag har lite för många projekt på gång, men hejar på! :)

Carol sa...

Helt underbart Klockatbarn! Tack för att du peppar för detta. Trosor behövs verkligen nu när de äntligen fått en massa bindor, även om det är "skärp" till dem.
Tack alla som vill hjälpa till!
Carol, AFFC

krajamaria sa...

Jag blir så glad av att se hur du orkar utmana andra och peppa oss. Gillar det verkligen. Återbruksutmaningarna är riktiga favoriter hos mig! :)
Gillar den här utmaningen med men kommer inte kunna hoppa på tyvärr den här gången. Men nästa så! :)
Ville bara säga; fortsätt utmana oss att få tummen ur! :)

Edith sa...

Jag skickar en låda till Falun f v b till Manduar i morgon, gå in på faceboksidan Handarbeta för välgörenhet ser ni bilder.

Lycka till
Edith