cookies

tisdag 26 november 2013

Blandat återbruk

Ett helt gäng återbruk
 En t-shirt som jag klippt bort alla kanter på och sytt rullfåll istället. Halsringningen fick rosa vikresår. Jag ville ha den lite tjejigare helt enkelt. Kan säkert sy in den i sidorna också men tanken är att det ska vara nattlinne så lite vidd gör då inget. Undrar nu bara om motivet är för läskigt. Denna får stanna hemma hos oss.

 Ett par byxor syddes för 2 år sen men ingen av tjejerna använde dom så jag klippte helt enkelt av dom till shorts istället. Skänks till behövande.
 Detta är en så söt tröja som båda mina tjejer har haft. Jättebra kvalité men den hade fått ett litet hål på magen och någon fläck. Jag har sparat den i ett par år med tanke på att sätta en applikation över men det blev aldrig av. Istället sydde jag nu en bit lila velour på baksidan och klippte upp ränder i form av ett hjärta. Varje " klippt" bit är sen fastsydd.  Det blev visst inte så regelbunden form även om det var tanken från början :-(
Den blev fin ändå och ska skänkas till behövande. Idén hittade jag på Pinterest men jag hittar tyvärr inte tillbaka till källan.

 Nästa projekt var ett par knickers som var både fläckiga och hål på knäna. Klippte av benen och sydde på en bit tyg som jag fått av barnens tidigare dagisfröken. Snabbsytt. Denna skänks vidare också.

1 kommentar:

Pyssel på Torp sa...

Häftig t-shirten med hjärtat blev. En sådan kjol ligger tillklippt hemma hos mig för att bli julklapp. Kul idé.