cookies

tisdag 16 juli 2013

Kors i taket

Jag har sytt till MIG SJÄLV!!!!
Vi har haft Ohlssons tyger i stan ett bra tag nu men jag har inte tagit mig tid att åka dit. Vem behöver mer tyg? Inte jag. Men så var jag på stan och det var öppet....
Hittade en stuvbit för 30 kr. Kopierade ett linne från min garderob. Gjorde det bredare och längre eftersom detta tyget är stummare än originallinnet. Blev rätt bra sånär som på ärmhålen som inte alls följde snyggt utan stod ut lite konstigt. Jag gjorde ett veck där det stod ut och så blev det bra med det. Antagligen ska man inte lägga ett veck där utan längre ner mot bysten men det var här det blev bäst helt enkelt och det syns inte heller nåt särskilt. Kantade med mörkgrå vikresår och tog den icke glänsande sidan utåt.  Helt okej för 30 kr, eller hur.
När jag ser mig själv på fotot så kommer jag tänka på en historia som utspelade sig på jobbet för ett par år sen. En äldre herre var inne i butiken för att handla skor. Han tittade på mig och utbrast:
- Du ser ut som en känd manlig tyngdlyftare!!
Jag fann mig blixtsnabbt och svarade att jag hoppades att det var en komplimang.
Att bli jämförd med en tyngdlyftare är väl inte så farligt. Jag gillar att se stark ut men att som kvinna bli jämförd med en manlig tyngdlyftare är väl inte lika kul. Tur att det var en känd i alla fall ;-)


Har ni inte sett armhålor förut så har ni det nu.




7 kommentarer:

Emma sa...

Verkligen inte illa pinkat!

hennihenni sa...

Gillar tyget! Snyggt gjort :)

od Andulky sa...

Snyggt linne!!

Återbruk av Åsa.Li sa...

Jätte snyggt!

Hanne sa...

Fint blev det, tycker jag, och vecket ser helt naturligt ut där det sitter. Snygg problemlösning.

lopplisa sa...

He he.. Skönt med lite självdistans!! :) Fint linnet blev! Vecket, på den plats det kom, stör knappast!! Fick kolla två ggr innan jag upptäckte det!

Slow-Eva sa...

Fint! Innan jag läste om tyndglyftarkroppen såg jag bilden och tänkte "vilken fin kropp hon har" :)