cookies

lördag 2 februari 2013

Rutor på gång

En massa rutor har skapats på kvällarna när mannen varit bortrest. Brukar bli 0,5-3 rutor per kväll kanske. Garnerna är restnystan av bomull som jag fått av min mor. Små, små nystan och några lite större som inte duger till så mycket om man vill göra plagg eller gosedjur. Däremot räcker de gott och väl till mormorsrutor. Det blir en vacker blandning av färger. Tänkte foga samman dom med det turkosa garnet jag har haft liggandes länge. Det kommer bli fint tror jag. Kanske hade det blivit ännu finare med vitt garn som håller ihop alla rutor men nåt sånt hade jag inte. Som ni vet vill jag bli av med material - inte köpa mer.


Troligen kommer denna filt att få åka iväg i ett välgörande ändamål men jag har inte riktigt bestämt mig än. Jag har ju en MASSA sydda lappfiltar på gång också. De blir ju inte lika luftiga som denna och värmer mer.

Uppdatering: Jag kanske skulle tipsa om tutorialen jag hittade för just denna sammanfogning.

4 kommentarer:

Emma sa...

Härliga! håller på med en filt som är enda stor mormorsruta, men det är lätt att tappa sugen nu när den börjar bli stor. Det som är bra med mormorsrutor är ju annars att dom går fort att göra. Fin sammanfogning, det ska jag pröva till nästa gång!

Anna sa...

Det ser ju alldeles underbart ut!
Jag har faktiskt aldrig sett den sammanfogningen förut, men självklart är det så man ska göra. Smart.

Pyssellycka sa...

Ser jättefint ut!

Pysselfarmor sa...

Den tjusiga kan du vara stolt över! Vilket jobb och tålamod!