cookies

onsdag 26 december 2012

Tankar när året närmar sig sitt slut

Det här året har sett ut som så många andra år. Det händer inte så  mycket i mitt liv och det är precis så jag vill ha det. Ungarna växer så det knakar och de blir allt mer självständiga. Det gillar jag. Det jag däremot inte gläds åt är att de kallar mig för "pinsam mamma" som inte är som alla andra mammor ;-) och de vill inte kramas och pussas längre.
Idag har de städat ut sitt rum på leksaker. Tyvärr dras lillasyster med och blir stor fortare än hon själv tänkt, tror jag. Så idag när de rensade bland sina saker så la jag ner barbiedockorna och vanliga dockorna i en kartong och ställde undan. De kan ju ångra sig. Stora tjejen säger att hon bara ska ha coola saker i sitt rum och inte fåniga dockor. Hm. Lite konstigt att den röda kaninen togs mot med öppen famn på julafton. Hon är rolig när hon försöker vara stor men ändå liten på samma gång. När det är dags för sömn så är de fortfarande små märker jag. Gullungar.

De stora beslut jag tagit i år är att ta ett LÅNGT uppehåll från ledarskapet på Friskis, sluta med stickning och att bygga nytt kök. Ett nytt kök känns både kul och läskigt på samma gång med tanke på kostnaderna.

På arbetsfronten händer det en del 2013. Maken byter jobb efter 10 år på samma arbetsplats. Jag börjar med ett projekt på 6 mån och får då lite nya arbetsuppgifter istället för några av de gamla. Jag har ett lustigt jobb på det sätt att jag jobbar för en arbetsgivare men delar min tid mellan två helt olika tjänster. Ibland blir jag förvirrad men det är ändå så många fördelar med det som jag trivs med. Hoppas att mannen kommer att trivas på det nya.

Nu i mellandagarna återstår ett stort arbete med att rensa upp bland tygerna. Det har redan rensats bland garnerna men mycket är kvar. Det är bara så himla mycket svårare att plocka ur tyghyllorna. Även om jag vet att jag måste så tar det mot. Idag hittade jag tygbitar från de allra första plaggen jag sydde till Hanna. Så mkt nostalgi. Tänk att tyg kan få sån betydelse. Det trodde jag aldrig. Får nog blunda och rensa hej vilt om några dagar. Hujeda mig.

3 kommentarer:

himlaverket sa...

Låter som du får ett fint år framför dej, bara att dra ner på något ger bättre livskvalité och relationer är ju det absolut viktigaste vi har här i livet. Förstår din känsla med tygrensningen till fullo. Jag har städat mitt rum nu och tre kassar till samhjälp blev det. Ett stort tack för den fina handduken som har en hedersplats på min spis, hälsa de små raringarna . Kram Ulla

Titti sa...

Hej! Vad roligt att du gillar mina figurer! Inte omöjligt att det kan bli något smycke som jag säljer! Det där med textiltryck har jag också tänkt på, har faktiskt screentryckt för hand på baby-kläder (sålde bla på Design Marknaden i Jönköping för några år sedan...), det blev en liten med exlusiv upplaga, har helt enkelt inte kommit till skott att ta det vidare... men nu blev jag ju sporrad! God Fortsättning!

Malin på pastill.nu sa...

Låter som att det kan bli ett spännande år! God fortsättning :-)