cookies

söndag 21 oktober 2012

UFO:n blir klara

Det infinner sig på nåt vis en särskild känsla när UFO:n (unfinished objects) blir klara. En tillfredsställelse och lättnad. Detta är ett ärvt projekt som jag fick för rätt länge sen, minst ett år sen, av min mamma. Hon har virkat alla rutorna sen tröttnade hon av nån anledning och skänkte dom till mig. Sen har de legat. Väntat på att få bli nåt. Jag har tillbringat ett par kvällar med att sy ihop dom och virkat två varv runt om för att jämna till kanten på filten. Eftersom jag inte vet vad jag ska ha den till så kommer den att skänkas till insamlingen "Sticka och skicka", som jag nämnde i föregående inlägg. I samma låda där jag fann dessa hittade jag en massa andra mormorsrutor som jag har börjat på och glömt bort. De har mkt mer färg och är helt i ull. Eftersom det är restgarner finns risken att det är blandade ullkvaliteér. Därför är det nog olämpligt att skänka en sån filt dit man ofta handtvättar. Det blir i värsta fall tovat på vissa delar.


Imorgon är det återbruksredovisning igen och jag har inte ens börjat med nåt projekt. Får bli nåt snabbt.