cookies

söndag 6 november 2011

Försöker shoppa damkläder

 

Kolla. Vad länge sen den bilden togs. Lilltjejen är så liten där. Nu är hon större....men ränderna sitter i verkar det....Har inget med inlägget att göra men det är så trist utan bild.

I två dagar har jag letat efter kläder till mig själv. Jag är i stort behov av långärmade helt vanliga t-shirtar som funkar till vardags. Någon lite snyggare tröja till vardags också. Men nej, det finns tydligen inte! Hittar jag nåt så är det fel färg eller fel passform. Nuvarande modefärger passar inte mig. Får väl börja sy själv. Först ska jag låta tillverka en överkroppsmodell av mig själv. På mitt arbete gör man modeller av olika kroppsdelar. Först scannar man in figuren i datorn och filen skickas till en fräs som gör själva modellen i ett skummaterial. Det ska jag göra. Ingen retuschering ska det bli heller. Bara den nakna sanningen. Min alldeles egna kroppsmodell. Det borde underlätta att sy till sig själv.

3 kommentarer:

MinaMirakel sa...

Det verkar ju helt fantastiskt att kunna göra så!/Åsa

katta sa...

Känner igen känslan av hur fort barnen blir stora, nästan lite läskigt men spännande att se :) Så häftigt att kunna göra en helt egen kroppsmodell, mycket bättre än de dockor som finns ju.Jag gillar verkligen hårbanden i förra inlägget, här det rullfåll de är kantade med? / Katta

Klockarbarn sa...

Katta: Jag har glömt att skriva att bilderna är från Etsy.com.
Snugars heter den första säljarens shop. Det ser ut som rullfåll i alla fall.