cookies

tisdag 3 maj 2011

Missan ( katt nr 2 )




Missan är en riktig snygging. Hon tycker det själv också.


Man märker tydligt att övning ger färdighet. Missan blev bättre än Pinky. Eftersom detta garnet var tunt så har jag gjort fler ökningsvarv och förlängt kropp och huvud lite innan minskningarna. Jag gjorde nosen lite mindre och plattare eftersom jag tycker att min första katt fick en för markant nos. Katterna liknar mer en nalle då. Jag drog till kinderna lite så hon ser lite mer rävlik ut nu men det är bara en effekt som försvinner vid hantering senare. Hjärtat virkadejag på frihand och var ute efter att få det lite mer spetsigt nertill. Lyckades bättre med hela kattens detaljer överlag. Det är roligt att upptäcka att det går så enkelt att justera efter ens egna förutsättningar och tycke och smak med virkning. Jag har aldrig gillat att virka och det är inte min favoritsyssla heller men vad gör man inte för Hjärtekatten ;-

Under tiden som jag virkat har jag tänkt på om jag inte skulle göra ett stickmönster av det i stället.

Nu har mina barn fått upp ögonen för katterna och beställt varsin. Jag vet inte om jag orkar göra fler katter just nu.

Inga kommentarer: