cookies

lördag 24 januari 2009

Fuskpolo

Detta är en beställning från en manlig arbetskollega. Jag fick lite drygt en vecka på mig. Det tog en kväll...
Jag tog det garn jag hade hemma. Det räckte inte hela vägen så det fick skarvas. Valde ett akrylgarn för den känsliga halsen och det svarta garnet är ull där man ändå har kläder under. Dessutom värmer det ju lite mer över den delen då. Stickad på stora stickor pga tidsbristen och den blev lite gles men eftersom den kan vikas ner till dubbelkrage blir det ju tätare. Har aldrig stickat en sån här förut men det gick ju bra det också. Kunde vara något längre ner på bröstet.

Jag började uppifrån med polodelen och ökade på med maskor varannat varv för att den skulle bli lite vidare över axlarna.

4 kommentarer:

od Andulky sa...

Jättesnygg!!

Anonym sa...

vilken snygg!!!

Jes sa...

Snygg! Roligt med beställningar från män det händer inte så ofta :)

á Yeliqa sa...

Så skön den ser ut att vara :)