cookies

torsdag 19 juni 2008

Lämna in - trist

Jag ska lämna in min overlock idag. Den är otroligt svår att få till trådspänningen på. Rullfållen blir helknepig och ibland böjer sig vänster nålen framåt och far rakt igenom övre trådgriparens öga!
Jag hoppas ändå att det är maskinen det är fel på så att jag kan få den lagad eller allra helst en ny.på garantin. För om det skulle vara jag som ställer in den fel så är det i så fall en svårhanterad maskin och det vill jag ju inte ha.
Hoppas på en bra lösning.

4 kommentarer:

mustafa sa...

tänk vilken träffsäker vänsternål du har, det ska till precision för att fara in i övre trådgriparens öga bara sådär. hoppas dock att det fixar sig på ett smidigt sätt för en sådan revolterande maskin vill man inte ha.

Tre små stjärnor (fd Yrväder/Sockertopp) sa...

Gosh! Jag som trodde att det var en engångsgrej det där med nålen genom trådgriparen......Jag hoppas jag slipper det igen iaf. Och att din maskin blir helt frisk igen. (Vad är det för maskin du har? Min är en Pfaff Coverstyle och det finns ett blogginlägg för bara nån dag sen som visar det där med nålen genom griparen....)

OttoPippi sa...

Lycka till!!! Håller tummarna för att du ska få en till!!

Anonym sa...

3 små stjärnor: Jag har en Pfaff hobbylock. Jag trodde också att det var en engångsgrej men nu undrar man ju.
/Klockarbarn