cookies

onsdag 5 mars 2008

Badrock i frotté



Sydd till min hemliskompis. Storlek ca 80. Jag tog mönstret på jacka med kapuschong i "Sy till barnen 0-4 år" men förlängde rejält. Enkel modell som funkar bra att göra om till badrock. Jag tog stl 84 och ingen sömsmån. Kortade av ärmen lite. Jag valde kapuschongen i stl 98 (ingen sömsmån) för jag ville inte att den skulle bli för tajt utan lite lös och ledig. Det blev bra. Tre stora knappar att stänga den med. Kändes som en bra lösning för ett litet barn.
Badrocken blev bättre än jag vågat hoppas på.

14 kommentarer:

Anki på sytt/vurm sa...

Superfin, om man ändå vore din hemliskompis :)

Hemsytt sa...

Den är helt underbar och vilket snyggt tyg, har du fyndat det på second hand?
och så älskar jag ju de där tunikorna du stickar. Jag måste ju självklart vara med på utlottningen av mössan, pefekt storlek till lillan, ska maila dig. Ha det!

mustafa sa...

ojojoj så fin!!!

Emmas dagar sa...

Åååå, så mycket fina grejer du gör!

Vindling sa...

Den är jättefin!

Har länkat till dig från min blogg, hoppas det är ok?

Jenny sa...

Den är ju helt underbar - ääälskar tyget!!!

Anonym sa...

Tack alla ni snälla människor som är gulliga och kommenterar mina inlägg.

Hemsytt: Jag hade turen att hitta detta tygfynd på secondhand. Det var helt oanvänt och ganska stort stycke.

Lumlum: Bara kul att du vill länka till lilla mig.
/Klockarbarn

Naíma´s sa...

Så himla snygg! Vilket underbart tyg.

Ceci sa...

Vilket lyxigt hemlispaket du skickat!! Riktigt fint, kul med en frotté med så fint mönster...

BONGI sa...

Så härlig!!! Vilken lycka att hitta sånt tyg!!

florin design sa...

Åh, det underbara frotte-tyget!!! Hoppas din hemlis blir nöjd, det hade i alla fall jag blivit!!! Galet fin badrock!!!

Anonym sa...

Åh vad läcker den blev :-)

// Magda

gosi sa...

Verkligen supersnygg! Det tyget går ju inte av för hackor...

Jes sa...

Underbar badrock, tyget är ju bara att dö för, snygg modell.