cookies

måndag 5 november 2007

En till tovad mössa - nytt försök





Lite förändringar i mönstret men inte helt nöjd ändå. Asså, båda blev bra men allt kan ju förbättras ;-)
Nu ett annat tunnare garn och det tovade mycket bättre än det förra. Denna behöver jag inte köra en gång till. Garnet är en gåva från Dalinda i Norge (min hemlis) och garnet heter "Safirgarn", 100% ull. Detta ska man ha 3,5-4 mm tjocka stickor. Jag använde 6 mm och stickade en mössa som passade mig. Nedkrympt till att passa mina barn.
Denna gången gjorde jag öronlapparna spetsigare och inte så breda och stickade mössdelen lite högre innan jag började med minskningarna för kullen.


Nöjd med resultatet. Ska prova på barnen i morgon när den torkat. Ett nystan räckte.

2 kommentarer:

Gekko sa...

Den ser jättehärlig ut! Gillar verkligen färgen! Lite så Blåfjellfärg, fast det vet du nog inte vad det är, norsk julkalender för barn med såna mössor kan det sammanfattas:-)

Anonym sa...

Nej, det känner jag inte till...
Det kommer några fler varianter framöver.
/Klockarbarn