cookies

söndag 5 augusti 2007

Gigantiska ljus...

Ha ha ha. Det såg så bra ut igår kväll alltså ljuskronan. Men kolla i dagsljuset! Ljusen blev bra stora i förhållande till kransen ha ha ha. Nej, inte gör jag en ny inte. Sydd av filtbitar från Panduro (kostnad = 30 kr + lite gammal vadd från en uttjänt kudde och röd snedslå).

Två mössor blev det också. Babycool kommer mönstret ifrån och jag har använt mönsterstorlek mellanbebis. Jättestora mönster i den boken!
Den ena har en katt som applikation. Blev mindre bra. Den andra är helt utan bara namnlappen sitter på den.

5 kommentarer:

malin sa...

*asg* MAn kan aldrig vara ute i för god tid...igår började jag planera in julaftonen...i kollegieblock med bilder å allt! Ska nog lägga från mej den i några veckor till och våga mej på att göra mössor ett tag istället :)

Lina sa...

Hihi, lite stora blev ju ljusen, men oj vad söt ändå! Hon lär ju garanterat få mest blickar på lussefirandet! :)

Anonym sa...

Det är nog tur att ingen av barnen går på dagis för då firar vi lucia hemma istället. En sväng till mormor brukar vi ta också. Det är nog bra det så de inte bli mobbade för sin luciakrona... ;-)
/Klockarbarn

Gekko sa...

*asgarvar*
Tur att det är flera som är tidigt ute! Jag satt själv och tänkte på en Luciakrona i helgen (fråga mig inte varför). Undrade var man kan köpa, men hade inte en tanke på att jag kan sy själv! Tack för tipset. Tror dock att jag ska låna hem en köpt från någon kompis för att få rätt storlek ;-)

Gekko sa...

Glömde säga att den är jättefin!